American Horror Story Asylum.

Vad handlar den om?
Det handlar om ett Mentalsjuk där olika typer av mentalt sjuka människor har blivit inlaggda av olika skäl och utspelar sig i ett tidigt 1960-tal! Men serien handlar om tre olika personers liv egentligen. Man får följa en ''seriemördare'' som påstår att han fru blev bortrövad aliens och att han är oskyldig, han heter Kit Walker. Lana Winthers är en journalist och vill mer än gjärna skriva om något mer än maträtter, så hon bestämmer sig att försöka ta reda på Briar Cliff(mental sjukhuset) mörka henligheter, men man får även följa Sister Jude som är ägare på BriarCliff men som även hon, har mörka hemligheter. 
  
Karaktär jag gillar/hatar:
Kit Walker spelas också utav Evan Peters. Kits roll i den här är annorlundare än vad den var för Tates roll. I den här Serien är han så olik Tate, men ändå så oerhört likt på ett läskigt sätt. JAg börjar undra om dem två kanske har något gemensamt, jag menar, det här är ju trotts att samma Serie bara det att den här säsongen utspelar sig tidigare än American Horror Story! 
Lana Winthers är så villig med att få ihop sin berättelse att hon blir själv indragen på mentalsjukhuset. Istället för att gilla läget så försöker hon ta sig ut ur mentalsjukhuset, utan framgång. Men hon ger inte upp! Hon vägrar ge upp. Lana har inte direkt gjort något dåligt för att komma in dit. Trotts det så är hon där inne.
Sjuksystrarna i den här serien går klädda som nunnor. Jessica Lange gör sin roll genom Sister Jude och skiljer sig rätt mycket från Constance. Visst, båda är galna, men de är ändå rätt olika varandra så man märker det. Hon må vara jätte hård i de första episoderna, men efter några episoder så händer en grejj och hon börjar minnas sitt dåliga förflutna.
Jag avskyr bloodyface. Kit Walker ska vara nämnd som Bloodyface, men Kit säger att han är oskyldig. I den här serien så får man såklart veta vem denne person är! Och när man väll får reda på VEM den här personer är som är Bloodyface så blir man arg och skriker, det gjorde jag i alla fall!
 
Bra/ dåliga sidor om serien:
+ Att det är samma skådespelare (det är rätt många) från den första säsongen utav AHS. Jag tyckte om det för att man vet hur skådespelaren spelar och man ser framemot att se avsnitten! Jag tyckte att dom valde ihop perfekta skådespelare, lite små kända men ändå okända för världen!
+ Den är läskigare och ännu konstigare twistar än vad AHS1 hade! Jag älskar läskiga tv-serier/filmer och denna ställer upp till de kraven jag gillar! Man hoppar inte till, men man blir rätt creeped out och undrar hur det är egentligen på ett mentalsjukhus.
- Jag hittar inget minus just nu. :)
 
Betyg:
8/10! Än så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: